Borgerservice på biblioteket

På bibliotekerne tilbyder vi borgerservice "light". Det betyder, at du ude på bibliotekerne kan få hjælp til enkelte af de udfordringer, som kommunens borgerservice normalt hjælper med. Det drejer sig især om hjælp til digital selvbetjening, bestilling af NemID medarbejdersignatur (for virksomheder), fritagelsesblanketter vedr. digital postkasse, batterier til høreapparat og mærkater til ekstra affald.

It-træffetid

På bibliotekerne er der medarbejdere, som vil hjælpe dig i gang med for eksempel Rebild Kommunes hjemmeside eller Borger.dk. Vi yder primært hjælp til digital selvbetjening (fx bestille sundhedskort, logge på digital postkasse, melde flytning, skifte læge, NemID medarbejdersignatur, skrive barn op til pasning). Vi guider også gerne ift. ebøger, streaming-tjenester, bibliotekets databaser (fx avisartikler fra Infomedia), og hvordan du nemmest bruger vores hjemmeside eller bibliotek.dk.
 
Vi sidder klar mandag kl. 14.00-15.30 på Støvring Bibliotek og torsdag kl. 14.00-15.30 på Skørping Bibliotek. Har du ikke mulighed for at besøge os med din forespørgsel inden for disse tidsrum, er du velkommen til at kontakte os og booke en it-bibliotekar til at hjælpe dig på et andet tidspunkt.

Vi henviser i øvrigt også til:

Rebild kommunes selvbetjening

Borger.dk

Senior digital

Bibliotekernes online kurser (herunder gode vejledninger til digital selvbetjening)

Batterier til høreapparat

På bibliotekerne kan du hente batterier til dit høreapparat.

Ekstra affald?

Har du engang imellem mere dagrenovation end der er plads til i din beholder ? I Borgerservice i Støvring, på kommunens biblioteker og i bogbussen kan du købe mærkater med teksten "Ekstra affald". Mærkatet koster 30 kr. Alt hvad du skal gøre er at binde mærkatet på din fyldte sæk og stille den ved siden af din container. Næste gang den skal tømmes, så tager skraldemanden dit ekstra affald med.
En sæk må af hensyn til skraldemandens arbejdsmiljø max. veje 20 kg, og den skal være forsvarligt lukket.

Kontakt til borgerservice

Har du brug for lidt hjælp med digital selvbetjening eller digital post, når du sidder hjemme, kan du ringe til Den Digitale Hotline på telefon 7020 0000. Den er åben mandag-torsdag kl. 9-21, fredag kl. 9–17 og søndag kl. 17–21.